Wizerunek profesjonalisty w biznesie

Jednym z najczęściej poruszanych tematów biznesowych w nowoczesnych strategiach marketingowych jest wizerunek profesjonalisty. Wizerunek to przede wszystkim emocje, skojarzenia i myśli, które nasza osoba wywołuje u innych. Pragniemy być postrzegani jako ludzie sukcesu : kompetentni, uczciwi, godni zaufania i sympatyczni. Dla każdego odbiorcy liczy się to, kto stoi za konkretną marką i co sobą reprezentuje. To m.in. profesjonalna sesja biznesowa pomaga budować spójny i pozytywny wizerunek w Twojej branży.

Jak budować profesjonalny wizerunek w biznesie?

Żyjemy w świecie Internetu. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że szukając klienta lub partnera biznesowego w serwisach społecznościowych czy na stronie firmy, nas również tam znajdą. Ale czy to konkretne zdjęcie będzie budować dobre pierwsze wrażenie? To niezwykle ważne, aby Twoje zdjęcia biznesowe dostępne w Internecie przedstawiały osobę poważną, kompetentną, a także budziły zaufanie i zachęcały do współpracy. Przez pryzmat tego jak postrzegana jest firma czy osoby ją reprezentujące, zależy skuteczność podejmowanych działań.

Za kreowanie wizerunku w ogromnej mierze odpowiada dobra fotografia. To ona pomaga budować właściwy wizerunek. Warto zwrócić uwagę na to jak prezentujemy siebie w Internecie, by nasz wizerunek był pozytywny a ludzie odbierali nas dobrze. Profesjonalne zdjęcia biznesowe są filarem nie tylko w kreowaniu marki osobistej – personal branding, zdjęcia na LinkedIn, Goldenline i innych portalach zawodowych czy zdjęcia do cvwizerunek profesjonalisty jest nieocenionym wsparciem każdej aktywności zawodowej.  

Sesja wizerunkowa dla profesjonalisty

Aby wizerunek był naszym sprzymierzeńcem i aktywnie wspierał nasze działania na wszelkich polach zawodowej aktywności, warto zadbać o dobre zdjęcie profilowe. Dzięki niemu poprawimy swoją komunikację biznesową i wzmocnimy relacje zawodowe. Firmy posługują się zdjęciami biznesowymi w celach marketingowych i HR’owych, umieszczając je na swoich stronach, blogach czy profilach społecznościowych. Nasze zdjęcia bardzo często wykorzystywane są do oficjalnych publikacji, czy wewnętrznej komunikacji – muszą być dobrej jakości. 

Najlepsze ujęcia nie powstają przypadkowo, ale w drodze świadomego, kontrolowanego procesu. Ważne jest także Twoje nastawienie do sesji. Musisz wiedzieć jakie zdjęcia Cię interesują i jaki efekt chcesz osiągnąć. Dobrze jest przed sesją poszukać inspiracji. Przejrzeć strony i galerie gdzie fotografia biznesowa jest prezentowana.

Najbardziej pożądane ujęcia biznesowe to takie, które:

  • wzbudzą zaufanie
  • wskazują na wysokie kompetencje
  • wyróżnią się estetyką, spójnością i profesjonalizmem

Kreowanie wizerunku biznesowego w fotografii biznesowej – na co zwrócić uwagę

Wiele porad o tym jak przygotować się do sesji biznesowej opisałem szeroko tutaj.

Stylizacja powinna być dopełnieniem charakteru człowieka. Sposób ubierania się, makijaż biznesowy, fryzura, dodatki – to wszystko składa się na wizerunek biznesowy i jest niejako komunikatem o tym, kim jesteśmy. Dress code powinien być spójny z naszą profesją, czasem będzie to strój formalny, biała koszula, krawat i garnitur, a czasem stylizacja z większą swobodą i miejscem na kreatywność. Bez względu czy wybierzesz stylizacje smart casual czy business formal – dobieraj garderobę świadomie, aby była spójna z tym jaki wizerunek swojej osoby chcesz zbudować. Na moich sesjach fotograficznych możesz liczyć na rady stylistki, która pomoże Ci skompletować zestaw w trakcie trwania sesji. 

Język ciała czyli jak pozować do zdjęć wizerunkowych?

Mowa ciała, komunikacja niewerbalna, mimika twarzy, oczy, uśmiech – to kluczowe elementy dobrego portretu. Jeśli chcesz budować swój wizerunek w oparciu o takie cechy jak kompetencja, rzetelność, szczerość a ponadto pozytywnie się wyróżniać i wzbudzać zaufanie, to absolutnie nie możesz być spięty i zestresowany przed obiektywem. Mam sprawdzone sposoby abyś na sesji poczuł się swobodnie. W trakcie wykonywania zdjęć udzielam wskazówek i prowadzę Cię tak, by gotowe zdjęcia były doskonałe.

Uśmiech pokaże, że jesteśmy sympatyczni i otwarci na innych. Zamknięta postawa ciała nie pomoże budować wizerunek osoby profesjonalnej. Warto o tym pamiętać. 

Ludzie jeszcze zanim zdążą nas dobrze poznać, po pierwszym spojrzeniu mają już o nas jakieś wyobrażenie. Oceniają i na tej podstawie nieświadomie dostosowują sposób w jaki nas postrzegają i traktują. Tak samo będą oceniać Twoje zdjęcie. 

Kreowanie wizerunku w biznesie – biznesowa sesja zdjęciowa – powierz ją profesjonaliście!

„Każdy z nas ma tylko jedną jedyną szansę na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia”. To zdanie jest doskonale znane niemal wszystkim, szczególnie dzisiaj, w czasach zażartej rywalizacji zawodowej i otaczającej nas kultury obrazkowej, zyskuje na znaczeniu. 

Sesja w studio czy w siedzibie firmy a nawet w plenerze, sesja pracownicza czy korporacyjna albo sesja wizerunkowa – jest wiele możliwości wykonania portretu biznesowego. Każda z tych kategorii ma na celu zbudować profesjonalny wizerunek i zwiększa szansę, by odnieść sukces w swojej dziedzinie. 

Bez dobrych zdjęć trudno sobie wyobrazić personal branding. Element wyglądu czy tego chcemy czy nie, bierze udział w budowaniu wizerunku specjalisty w swojej branży. Umiejętności komunikacyjne są obecnie na równi z tym, jak postrzegają nas inni. Doskonałej jakości zdjęcia sprawią, że staniesz się bardziej widoczny nie tylko wśród potencjalnych klientów czy partnerów biznesowych.

Rozwój nowych technologii spowodował, że możemy nawiązywać kontakty z osobami znajdującymi się na drugim końcu świata (i to bez wychodzenia z domu). Jednocześnie konkurencja jest tak duża jak nigdy wcześniej. Możemy ją pokonać tylko poprzez kompleksowe zadbanie o swój wizerunek. W swoich działaniach personal brandingowych powinniśmy postawić na zdjęcia, które pozwolą nam się pozytywnie wyróżnić. 

Zainwestuj w siebie i umów się na profesjonalną sesję. Jako doświadczony fotograf biznesowy w Warszawie zadbam o unikalny efekt Twoich zdjęć wizerunkowych. Te wykonane przez amatorów mogą poważnie Ci zaszkodzić. Każdy kto rozwija zawodową karierę bądź prowadzi własną firmę wie, że zdjęcia to jeden z najważniejszych elementów tożsamości marki. Bez nich temat marki osobistej nie istnieje.

Jeśli jesteś kandydatem do pracy, prowadzisz firmę, albo interesuje Cię kreowanie wizerunku osobistego – zaprezentuj zdjęcia, które przedstawią Twoje mocne strony i jednocześnie pozostaniesz na nich autentyczny. Dzięki nim przyciągniesz uwagę potencjalnych odbiorców Twoich usług. 

Profesjonalny wizerunek biznesowy – dla jakich branż?

Na wykonanie sesji biznesowej najczęściej decydują się:

  • prawnicy,
  • doradcy kredytowi czy podatkowi,
  • księgowi,
  • agenci nieruchomości,
  • lekarze
  • dyrektorzy i właściciele firm

I na koniec! Warto co jakiś czas aktualizować zdjęcie, aby na każdym etapie Twojej kariery oddawały powagę stanowiska i wyglądały wiarygodnie. 

Oferuję profesjonalne sesje zdjęciowe dla firm jak i indywidualna sesje biznesowe na potrzeby własnego wizerunku w Warszawie i innych miastach. Chcesz poznać zakres usług i cennik – napisz do mnie.