Sesja fashion

Zdjęcia fashion to dziedzina fotografii, która znajduje największe zastosowanie wśród twórców marek odzieżowych, projektantów, stylistów, właścicieli sklepów internetowych i stacjonarnych. Dobra sesja fashion pracuje na sukces marki. Jest nieodłącznym elementem każdej kampanii odzieżowej oraz strategii sprzedaży. Więcej o tym, co cechuje fotografię fashion, jak realizuję tego typu sesje, a także o planowaniu, szukaniu inspiracji i pracy zespołowej podczas sesji przeczytasz w poniższym artykule. Jeśli jesteś twórcą marki odzieżowej, prowadzisz sprzedaż w Internecie – ten tekst jest dla Ciebie! Zobacz moje sesje fashion!

Sesja fashion – co to właściwie znaczy?

Zdjęcia fashion to najprościej mówiąc fotografie modowe, które mają za zadanie ukazać kolekcję ubrań z jak najlepszej strony. Nadrzędnym celem kampanii fashion jest reklama i sprzedaż. Dobrze sfotografowana odzież nie tylko buduje wizerunek Twojej marki i wzbudza zainteresowanie, ale przede wszystkim ma sprawić by klienci kupili to, co widzą.

Najwyższej jakości zdjęcia i dobrze przeprowadzona kampania reklamowa to połowa sukcesu Twojej sprzedaży. Warto postawić na kreatywnego i doświadczonego fotografa, który poprowadzi zarówno modelki, jak i cały zespół do pożądanego efektu końcowego.

Każda sesja fashion powinna być szczegółowo zaplanowana i starannie zrealizowana. Aby zdjęcia sprzedawały za Ciebie musi być efekt WOW!

Fashion fotografia – profesjonalne sesje modowe

Coraz częściej odzież prezentowana jest w internecie. Zdjęcia naturalnie stanowią pierwszy impuls do zakupu. Jeśli prowadzisz sklep z odzieżą online, lub jesteś twórcą nowej marki odzieżowej – dobra fotografia fashion pomoże w dotarciu do potencjalnego klienta i zatrzymania jego uwagi na tej konkretnej kolekcji i marce. Pierwsze wrażenie jest kluczowe! Nie ma drugiego czy trzeciego – liczy się to pierwsze. Nie zainteresowany klient trafi do kogoś innego.

Zarówno sesje lookbook jak i odzieżowa sesja w studio lub w plenerze powinny korespondować z duchem marki, prezentować spójną koncepcję i wartości Twojej marki. To jedyny słuszny sposób, by nie tylko zaistnieć w świadomości i zyskać klienta, ale także by został on z Tobą na dłużej.

Jak zrobić dobrą sesję fashion?

Niezbędne jest odpowiednie przygotowanie, a szczegółowe omówienie projektu to podstawa każdej mojej realizacji.

Starannie omawiamy koncepcję sesji. Miejsce – to czy będzie ona realizowana w plenerze, czy może niezbędna będzie scenografia w studio fotograficznym. O ile sesje lookbookowe idealnie sprawdzają się w studio. Tak sesje plenerowe dają możliwość wykorzystania przestrzeni jako elementu współtworzącego projekt. Wizję połączenia natury z ekologicznie produkowanymi kimonami miała właścicielka marki OWO, dla której stworzyłem kampanię zdjęciową. Leśna sceneria idealnie współgrała z duchem firmy, podkreśliła naturalność modelek, eteryczny klimat i światło.

Kolejnym istotnym elementem kampanii jest dobór odpowiedniej modelki, która współgra z prezentowanym stylem odzieży. Fotografia mody to oprócz skupieniu się na ubiorze szczególna uważność na pracę z modelem. Dobra komunikacja podczas sesji jest niezbędna. Aby zrobić zdjęcia, które będą spójne i świetnej jakości należy umieć połączyć wizję całego zespołu. Współpracuję z wizażystami i stylistami, aby sesja była najlepiej dopracowana i stworzona stylizacja przyniosła oczekiwane efekty na końcowych zdjęciach.

Wspólnie omawiamy scenariusz sesji, skupiamy się na artystycznej wizji i inspiracjach, oprócz tego rozmawiamy jaka jest docelowa grupa klientów, jak zaprezentować stylizacje, jak przygotować miejsce sesji.

Każda sesja traktowana jest przeze mnie wyjątkowo – bo zależy mi, by zdjęcia zachwyciły nie tylko moich klientów, ale także przemycały mój styl i wrażliwość.

Popularność modowych sesji zdjęciowych

W ostatnich latach obserwujemy ogromny rozwój, a co za tym idzie, rosnącą popularność fotografii modowej jako głównej gałęzi fotografii reklamowej. Rozwój internetu spowodował, że każdego dnia portale społecznościowe zalewane są milionami zdjęć z tagami #lookbook #outfit czy #fashion #outfitinspiration. Moda już dawno przestała być hermetyczna i widoczna jest na co dzień. W dobie coraz większej ilości sklepów na Instagramie czy innych portalach społecznościowych fotografia modowa zdobywa coraz większą rzeszę masowych odbiorców. Dlatego warto skupić się by przedstawić swoje produkty jak najlepiej.

Od wielu lat realizuje tego typu projekty w Polsce i za granicą. Wysiłek wkładany w przygotowanie każdej sesji zdjęciowej skutkuje wysoką jakością finalnych zdjęć i dobrymi relacjami z moimi klientami. Uwielbiam pracować w nowych miejscach, kreatywność i różnorodność spojrzenia jest mocno widoczna w moim portfolio i stanowi gwarancję do indywidualnego podejścia. Dobre zdjęcia fashion pracują na sukces Twojej odzieżowej marki, wspólnie możemy stworzyć to, co pomoże Ci w odniesieniu sukcesu!

Koniecznie zobaczcie klip video z kampanii dla OWO które powstało podczas naszej sesji.