Branża reklamowa, coraz prężniej rozwijająca się nie istnieje bez dobrej fotografii reklamowej i zdjęć produktów. Zakupy online nigdy nie były tak popularne jak teraz. Zdjęcia i grafiki to pierwszy punkt zaczepienia dla potencjalnego klienta. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, który prowadzi sprzedaż wiesz doskonale, jak istotne w procesie sprzedaży jest idealne zdjęcie. Dopiero po zapoznaniu się z obrazem przychodzi moment zapoznania się z treścią i szukaniem dodatkowych informacji o produkcie. Jak zatem powinien wyglądać packshot czyli idealne zdjęcie reklamowe Twojego produktu? I jak zrobić dobre packshoty?
Co to jest packshot?
Packshot to nic innego jak prosta i czytelna fotografia produktu. Zdjęcie packshot przedstawia reklamowany produkt na jednokolorowym tle. Najczęściej jest to białe tło dla celów komercyjnych. Pojawiają się też packshoty na tle czarnym bądź szarym – różne produkty lepiej lub gorzej „współpracują” z danym tłem. Ważny jest kontekst w jakim chcemy produkt umieścić.
Wg Wikipedii „Packshot – używany w branży reklamowej termin określający przedstawienie produktu za pomocą statycznego lub ruchomego obrazu”
Gdzie najczęściej używamy Packshoty:
- reklama (packshot odzieży, kosmetyków i innych produktów)
- sklepy internetowe (packshot ecommerce) i strony www
- prasa
- ulotki
- inne kampanie reklamowe
- media społecznościowe
- telewizja
Ta z pozoru prosta fotografia reklamowa wymaga sporego nakładu pracy i wiedzy, by zrobić idealny packshot.
Jak zrobić idealny packshot?
Najważniejszą rzeczą w procesie powstawania packshotów jest odpowiednie naświetlenie produktów. Bez tego nie ma dobrego zdjęcia reklamowego. Światło powinno być dobrane odpowiednio do produktu, podkreślać jego kształt, fakturę czy strukturę. Prześwietlone zdjęcie lub niedoświetlone ograniczy nas w procesie obróbki packshotów. Niekiedy celowe mocniejsze lub słabsze doświetlenie fragmentów oraz połączenie ich w photoshopie pozwala uzyskać idealny efekt końcowy. Wiedza i doświadczenie na tym etapie są kluczowe.
Następny punkt na drodze do idealnego packshotu to szparowanie. To mówiąc najprościej wycinanie produktu z tła. Obróbka packshotów z reguły wygląda tak, że dokładnie wycinany jest produkt, który osadza się na białym tle. Dzięki temu osiąga się efekt nieskazitelnie czystego i czytelnego zdjęcia reklamowego.
Kolejny warunek do spełnienia by zdjęcie packshot było idealne to bezwzględna ostrość obrazu. To czynnik, który decyduje o jakości zdjęcia. Pożądane w fotografii packshotowej jest to, by ostrość produktu rozciągała się na całej jego długości i szerokości. Często dla uzyskania tego efektu wykonuje się kilka ujęć, które następnie zostają połączone w jedno zdjęcie finalne.
Zapamiętaj – zdjęcia reklamowe, które są rozmyte, poruszone i nieostre – nie spełnia swojej roli w procesie sprzedaży, nie przyciągną też uwagi klienta.
Ostatnią podstawową rzeczą jest rzeczywiste odwzorowanie koloru. Szczególnie istotne przy packshotach odzieży. Podczas tworzenia packshotów niezbędne jest wspomaganie się profesjonalnym wzornikiem kolorów.
O czym jeszcze warto pamiętać tworząc packshoty? Nie zapominajmy o starannym usunięciu rys, plam i niedoskonałości. Wrazie konieczności prostowanie produktu lub poprawa jego kształtu. Dopasowanie odpowiedniego kontrastu. Stworzenie na zdjęciu naturalnego cienia lub odbicia jeśli ustalamy to z klientem.
Packshoty Warszawa – co jeszcze warto wiedzieć o zdjęciach typu packshot?
Dzięki naturalnej, minimalistycznej oprawie dobry packshot potrafi wyeksponować wyjątkowe cechy produktu – jego kształt, kolorystykę czy detale.
Warto wspomnieć, że packshoty znajdują także zastosowanie w formie interaktywnej – czyli packshoty 360 lub nazywane potocznie fotografią obrotową.
Ważne jest stworzenie odpowiedniej ekspozycji. Złożony w rolkę kocyk przewiązany ozdobną kokardką, wyprasowane ubrania, czysta powierzchni opakowań kosmetyków – trzeba pamiętać, że w zdjęciach packshot liczy się każdy najdrobniejszy szczegół. Estetyka obrazu ma znaczenie.
Potrzebujesz packshotów w Warszawie? Potrzebujesz profesjonalnych zdjęć na stronę internetową sklepu? Do ulotek? A może Twoje packshoty będą publikowane w prasie lub na dużych powierzchniach reklamowych typu banner? Wykonam je dla Ciebie profesjonalnie w studio w Warszawie i poddam dokładnej obróbce graficznej.
Jaka cena za packshoty?
Wiele ofert dotyczących wykonywania zdjeć packshot kusi niską ceną. Często za tymi ogłoszeniami stoją osoby prywatne, nie prowadzące działaności gospodarczej, realizujące zlecenia po godzinach. Postaw na doświadczenie, zamiast ryzykować źle wykonanym zdjęciem, które obniży wartość Twojej marki. Dobre zdjęcia packshot to gwarancja sukcesu w procesie sprzedaży! O szczegółowy cennik packshotów zapytaj w poniższym formularzu gdyż każde zlecenie wyceniane jest indywidualnie.